نگاهی کوتاه به چند سهم(شیران،وتوکا،ولغدر)
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

 

 

نگاهی کوتاه به چند سهم می اندازیم.

1- صنایع شیمیایی ایران (شیران)

خودم سهم را حدود 2670 تومن خرید کردم و تا حالا به حدود 3200 رسیده و البته امروز بیش از دو درصد منفی است. به لحاظ تکنیکی وضعیت سهم را خیلی خوب می بینم. از نظر بنیادی شرکت eps خود را 502 تومن اعلام کرده که در سه ماهه اول 217 تومن معادل 43 درصد را پوشش داده. بنابراین تعدیل مثبت در این سهم بسیار محتمل هست. لذا فکر می کنم هنوز هم در درصدهای منفی سهم خریدنی است. احتمال رشد در درجه اول تا 3500 و در ادامه تا حدود 4200 را می دم.

نکته مثبت دیگر سهم اینه که سال مالی اش انتهای آذر هست و فعلاً مجمعی نداره تا نگران بلوکه شدن نقدینگی باشیم.

 

2- سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا) :

وضعیت تکنیکی سهم را بسیار خوب می بینم. فعلاً رشد تا 260 و در ادامه در میان مدت تا بالای 300 را برای سهم متصور هستم. خودم سهم را حدود 215 خرید دارم.

سال مالی وتوکا هم مثل شیرانه و نگرانی بابت مجمع نداریم.

 

3- لیزینگ خودرو غدیر (ولغدر) : این سهم در یک هفته یک سود 12 درصدی به من داد. قبل مجمع در 60 تومان خرید کردم و روز باز گشایی فروختم. فعلاً سهم صف فروشه ولی این وضعیت زیاد طول نمی کشه. ولغدر در مجمع سودی تقسیم نکرد که البته برای من قابل پیش بینی بود و به همین دلیل هم قبل مجمع سهم را خرید کردم. ولغدر مدتها زیان انباشته داشت و دلیل افت سهم از بالای 100 تومن  تا حدود 40 تومن همین زیان آور بودن بود. اما در آخرین گزارش ولغدر، زیان انباشته از بین رفته و تبدیل به سود اندک شده . بنابراین سهم به عدم تقسیم سود برای افزایش سود انباشته نیاز داشت.  با توجه به عدم تقسیم سود در مجمع امسال، میزان سود انباشته شرکت در گزارش بعدی افزایش خواهد داشت. eps اعلام شده برای سال مالی جدید 220 ریال هست که در 3 ماهه 111 ریال معادل 50 درصد پوشش داده شده. با توجه به تبدیل زیان انباشته به سود و همچنین سود آور شدن شرکت و میزان پوشش سود، ولغدر به مرور به سمت 100 تومان حرکت خواهد کرد. به لحاظ تکنیکی هم تثبیت بالای 72 تومن هدف 90 تومانی را در پی خواهد داشت. بنابراین پس از جمع شدن صف فروش گزینه مناسبی برای خرید میان مدت خواهد بود. 

 

مطالب فوق صرفاً نظر شخصی نویسنده است و نباید به تنهایی ملاک تصمیم گیری قرار گیرد. بدیهی است مسئولیت هر تصمیم و معامله ای بر عهده مخاطب می باشد.

 

 




:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: